lördag 19 mars 2011

Vårens hundkurser på Toarp Säteri.

Då var det bestämt. Jag är med som hjälpinstruktör i år igen. (om jag nu räknat rätt så blir 4:e året som jag hjälper till !) Vi kör på Tisdagar och Torsdagar med början i April. En av kurserna blir lite annorlunda i år, då vi tänker köra en heldag och verkligen hinna jobba igenom ekipagen ordentligt den dagen.

Bildcollage från kurserna 2010

Kurserna leds av Lars 'Jos' Ronnby, som är genom svenska jägareförbundet certifierade jakthunds instruktör. Målsättningen med dessa grundlydnads kurserna är "Full kontroll och bättre kontakt med hunden"


Toarp säteri
Denna härliga vy har vi när vi kör kurserna. 


Som vanligt hålls kursena på Toarp Säteri, Gällstad. Så jag har inte så långt till 'jobbet'. Det ska verkligen bli roligt att få hjälpa alla nya kursdeltagare till ett tydligt ledarskap och en bra relation till sina 4 benta jaktkompisar!!

3 kommentarer:

  1. Underbara foton, kikade på hemsidan, ser mkt härligt ut!
    Hoppas ni får en mkt trevlig gäng att "kursa"!
    Ha det gott!
    ;-) Heléne med Vinna

    SvaraRadera
  2. Ja, det burkar vara riktigt roligt.Jag har ganska nära oxå,jag bor nämligen på den här gården i ett litet torp ;)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder. Duktig du är som håller i kurser. Ses vi till helgen i skogen?

    SvaraRadera