tisdag 3 maj 2011

Helgens jaktträning.

I helgen var jag & Ozzy i Halmstad och körde lite jaktlydnad/apporteringsträning. Det var ringrostigt för båda vill jag lova, men så jäkla kul att få börja träna igen!

Det var Henning o Niklas som fixade till denna helgen med 2 st instruktörer. Vi var väl ett 20 tal som är med på som apportörer på jakterna som fick chansen att vara med. Uppdelningen var 2 grupper där det var blandat med nybörjare/rutinerade förarer & unga/gamla hundar. En härligt gäng där man måste vara beredd att både ge och ta gliringar, men det gillar ju jag!

Själva upplägget var väl inget avancerat men för oss räckte det och blev över. Ozzy hade v ä l d i g t svårt att koncentrera sig på mig i början, och det är väl helt förståligt efter nästan 1 års träningsuppehåll. Men det gick bättre o bättre ju längre dagen gick, trots värmen tycker jag att han höll ihop skapligt. En del överslag här och där men vi är på G!

Och det bästa av allt... att Ozzy inte visade något som helst tecken på att ha ont i sin rygg eller att det kom någon stelhet i efterhand. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar