lördag 8 maj 2010

Våren =O

Då har hela april gått och försvunnit, helt otroligt var tar tiden vägen?
Jag har inte hunnit med att blogga iaf, Så här kommer en liten sammanfattning :)
Jag och Ozzy har rehab simmat hela våren, varje måndag morron kl 08.00 på Borås Djursjukhus rehabavdelning. Pappa L-G har varit 'hund taxi chaufför'! 
Ozzy har även fått massage och stretchning efteråt. Som det verkar nu har det kanske inte gett de resultat jag hoppas på, för han ger ifrån sig 'illtjut' emellanåt när vi är ute och går .... Samtidigt har han ju kunnat bygga på muskler bak på ett sätt som han inte kunnat under den långa vinter med snöbelagd mark över allt.

Vi var på en träningshelg nere i Sperlingsholm för 14dagar sen( 24-25 april). Anordnad av jakt ledare Henning och Niklas. Det var Willy Gustavsson Och Helena som stod för instruktionerna. Jätte kul att träffa alla igen! En del bra övningar och bra träning med Kate´s cocker som störning, men tyvärr insåg jag då att Ozzy inte läkt ihop Ok, så jag tog det lugnt på em och struntade i  Söndagen.

Förra helgen var vi nere i Ätran och tränade på söndag em, tillsammans med Outi, Susanne och Ann. Jag tog det lugnt med Ozzy och agerade mest som kastare. Sen fick vi jobba med passivitet vilket han iof behöver träna på en del!

Sedan har vi ju vart med på Jaktlydnads kursen här på Toarp som Jos håller varje måndag och söndag. I torsdags körde jag och Ozzy linjetag och dirigering under tiden de andra fick träna på 'följa mig' och 'sitt' med sina hundar i närheten. Jag tycker Ozzy skötte sig helt perfekt, gick fot jätte bra och struntade i de andra hundarna helt när han skulle jobba!

1 kommentar: