måndag 23 augusti 2010

Hemma!


Ozzys 'Lumbosakral stenos' operation har gått helt enl. plan så han fick komma hem redan i fredags kväll. Då var han inte nöjd med tillvaron, och hade då ganska ont, min lilla gubbe... :( Men sedan har han repat sig förvånadsvärt snabbt, jag trodde inte han skulle vara så rörlig och stabil så snabbt efter ingreppet som han är!

19 fina stygn
Vi har fått en lång 'hemgångsråd' lista att följa. Bla; 3 veckor när vi ska ta det mycket lungt, endast korta koppel rastningar på slät mark ca 5 min. Inte hoppa in och ur bilen (tackar Jos för jag lagt in den vardagslydanden tidigare) Undvika trappor i början. Och undvika alla häftiga rörelser... Ni som känner min hund förstår att det blir koppel så fort vi är på väg ut ut dörren!
Jag har tagit semster ett par dagar denna vecka, så jag kan ha extra koll på honom och sårläkningen, och att inte mina föräldrar ska behöva 'vårda' honom de första dagarna.

2 kommentarer:

  1. Annica med Maija & Clara23 augusti 2010 kl. 20:24

    Trist att det blev operation men skönt att se att han är hemma igen! Gäller BARA att ta det lugnt nu då... Ha de gott & klia Ozzy från mig.

    SvaraRadera
  2. Det låter bra att allt gått enligt plan!
    Hoppas att allt fortsätter enligt plan oxå!
    Vi håller tummar och tassar!
    ;-) Heléne Brassan & Vinna

    SvaraRadera