lördag 7 augusti 2010

Ozzy spårtränar!

Idag har jag & Ozzy gått ett blodspår för första gången i år! Kom på att det kan vara shysst och träna några spår innan pürschen den 16 aug, både för min skull och Ozzy's... Har ju varit lite bortsämd med Elvis och hans spårtalang de sista åren. Han hade ju den fantastiska förmåga att om vi inte hittade djuret i lina, kunde han kuta iväg själv ett tag i skogen och sedan rapportera till mig med sitt underbara leende och svans viftning "-Kom igen Matte, jag har hittad det följ mig bara !" sa han... Och tyvärr innebar detta att jag inte ägnat så mycket tid/träning på spår med JR. Men dagens övning gick som en dans (iaf någon typ av snabb-tango) för jäklar i min låda vad det går över stock och sten! Han fortsätter med samma energi även när jag stannade honom några gånger, vilket jag måste kunna göra i ett 'skarp läge' när man ev. har både bössa och annat folk med. Och det är inte slutet med klöven som verkar vara det viktiga för honom, utan själva spåret, det är iof helt ok.

Klöven kom med hem iallafall... Och lite stolt är han nog :)

1 kommentar:

  1. Vad nöjd han ser ut!
    Duktig pojk!!!
    Ha det gott!
    ;-) Heléne med Brassan & Vinna!

    SvaraRadera