onsdag 9 februari 2011

4WD & Dubbar

Denna evigt långa vinter som aldrig verkar ge sig... Men ibland är jag ganska nöjd ändå.

Jag bor ju ett par kilometer från byn och den asfalterade vägen, rätt ut i skogen, skulle nog en del tycka. I vinter har det ofta varit för jäkla halt på 'min' grusväg så t.o.m. jag är tvungen att lätta på gasen ibland. Emellanåt irrar det ut lite 'söndags åkare' på denna grusväg, som INTE kan köra åt sidan, utan stannar mitt i vägen och verkar hoppas på det bästa....?!?! Då är det ju fantastiskt skön att ha en bil som driver på alla 4 hjulen + att det finns dubbar som biter bra i isen när man måste idiotbromsa och svänga ut i diket!

Dessa fiffiga dubbar finns även numera i mina Columbia kängor :)
Tröttnade på att gå som en gammal tant och halka hit och dit varannan hundpromenad. Alltså tog jag fram mina verkstads talanger och vips, så hade man fått ett par riktigt bra sulor under fötterna oxå!!


Dubbat & Klart!

2 kommentarer:

  1. Hallå där uppfinnarNissa!
    Vilken grym idé!!!
    Själv har jag ju slängt ut jag vet inte hur mkt pengar på de där ruttna broddarna av alla upptänkliga modeller!
    Den ena varianten sämre än den andra, alla går hur som helst sönder inom 1 vecka max, vissa har inte ens hållt 1 promenad! Kasst!
    Men detta förslaget var ju fantastiskt :-D
    När detta paret broddar ger med sig och om isen fortfarande håller i sig, vilket den säkerligen kommer att göra, då jag skall jag också dobba bootsen!
    Återigen, grym idé!

    SvaraRadera
  2. Japp, funkar verkligen kanon!! Skicka över Bootsen så fixxar jag det ;)

    SvaraRadera