söndag 17 april 2011

Kråkan!

Jag säger bara Ä N T L I G E N !!

I helgen har jag testat hur det står till med Ozzy och hans rygg.

Fick en 'gratis chans' när en jakt kompis ringde och erbjöd mig sina nyskjutna kråkor. - Jätte gärna ! sa jag. Det går ju alltid åt... - hur många ?  -Jaa 4 var det, men vi hittar inte den ena. Häpp, den chansen tar vi!!  -jag kommer! sa jag blixtfort.
½ timmen senare var vi på plats och jag fick en angivelse var den skammade kråkan kunde tänkas ligga.

Så skickades den mycket ringrostiga labradoren ut på ett 100 m linjetag. 

Han gick rakt ut i 20 m, vek sedan åt fel håll längst med ett stenröse. Visslades in, gick närmare och gjorde om.
Rakt ut i 50 m, Tjoff, upptag, en kvarglömd arbetshandske kommer in !!!  =O Nytt skick, en liten böj åt fel håll, men sen kom han tillräckligt långt ut och gick rätt i vind och pang, där låg den och flaxade. Inga konstigheter där inte, han nöp den direkt och levererade in i hand. Härligt!

Sedan blev det ett litet träningssök hemma och ett par linjetag för att se hur det ligger till och där finns det mycket att träna på, det märkte jag, men vi är på G!! Och framför allt, han gav inga som helst tecken på att få ont varken under jobb eller efteråt. Så nu har jag ett litet, litet kvitto på att det kan fungera iaf. Förstår ni hur glad jag blev!! Och hur trött Ozzy var efteråt... men han har nog oxå längtat efter detta. =)


En kråka på väg in!

2 kommentarer:

  1. Härligt!! Hejja Ozzy!!! Ni ska se att ni snart är på banan och ute på jakt igen!! :)

    //Mia med Melker

    SvaraRadera