onsdag 21 september 2011

Våga säga nej...

Förra helgen var en fixxar helg så då blev det ingen direkt träning att tala om. Däremot kändes det gott att få lite ordning på saker och ting här hemma. Plus att vi gjorde äpplemos för flera år framöver.

Igår var jag på en föreläsning med Babben Larsson. Vilken härlig människa det är... =) Hon pratade om när hon för några år sen gick in i väggen och hur hon höll på att göra det igen med hundträning.Babben har nämligen 2 labradorer, och när hon upptäckte hur kul det var att träna spår, apportering och viltspår blev hon helt fast. Många skratt blev det där men det är ju faktiskt lite allvar med det. Nu kanske inte jag har tendens att gå in i kaklet pga för mkt hundträning men det är alltid bra med en tankeställare. Sen fick man sig en funderare på om hur det står till med ens självkänsla och självförtroende, och att man ibland måste våga säga nej.

Jag har lånat lite kort från Kennel kompisen Fia, nedan länk till webbfotoalbumet. Det var när vi tränade i Tånghult förrförra helgen. Då gick det väldigt bra, jag var såå nöjd med Ozzy och träningen var riktigt bra upplagd. Det är verkligen en lyx att ha så många duktiga träningskompisar


Jaktträning 3 sept 2011 - bloggen


Nu blir det till att kura under filten, låta höstrusket ute härja ifred och läsa lite i Apportören som kom i postlådan igår, det har jag och Babben också gemensamt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar