söndag 26 februari 2012

Härlig helg.

Äntligen en ledig helg med soligt, fint väder och friska och krya hundar och människor. Det känns som det var ett bra tag sen sist!

Jag har ägnat den åt många långa hundpromenader i skogen och ett och annat tränings pass med Rosa och Janis. Det är så kul och se att poletten trillar ner på båda de små svarta damerna, när de förstår att nu jäklar är det nåt skojigt på 'G', hon har fått med sig dummie väskan !

Eftersom Janis började löpa förr-förra veckan tog jag det ganska försiktigt när vi tränade. Ville inte pucha för mycket, utan helgens övningar har i princip bara gått ut på; full fart ut -plocka upp dummien, full fart hem till mig!
 För jag riktigt ser på henne i vissa situationer hur hormonerna spelar henne spratt och hon tvekar eller gör saker som normalt inte finns i hennes beteende.

" Va ?- ska jag gå uppför den här läskiga trappan ? -neehe det klarar jag aaaldrig.." 
 " Usch vad jobbigt, kommer det in folk i vårt hus nu oxå ? - Då får jag nog skälla lite på dom, så som inte tror jag är en liten mes... "

Rosa går verkligen från klarhet till klarhet. Det ska bli riktigt spännande och se hur hon utvecklas träningsmässigt i vår/sommar. Tror hon kan tagga upp ett par snäpp till när hennes självförtroende förhoppningsvis ökar i takt med rutinen och att hon börjar lita mer på mina tecken. Vi har ju faktiskt inte tränat så många gånger p.g.a hennes benskade och rehab hela förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar