fredag 29 juli 2011

Ozzy

Nu i sommar har vi hunnit träna en hel del både själva på hemma plan, ihop med Tina och hennes golden och samträningar i Fegen/Ätran. De flesta gånger har träningarna gått riktigt bra. Kan till och med säga att jag oftast varit väldigt nöjd med Ozzy med tanke på att vi inte kört ngn jaktträning sedan förra sommaren. Kan bara konstatera att det som inte funkar är mina fel och brister och att jag inte kört in grundera tillräckligt bra på honom.

Det som nu blev en liten smolk i bägaren var att han på jakt kursen i helgen tyvärr skrek till 2 ggr på söndagen när han tog sig över ett dike. Jag hoppas det var en tillfällighet pga överansträngning. Nu har han vilat hela veckan och jag har inte märk något på honom ännu. Återstår att se vad som händer på nästa träning.



Ozzy tar det lugnt på hemmaplan och behöver bara bära leksaker, om han själv vill :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar