lördag 27 augusti 2011

Augusti.

Nu springer tiden iväg i värsta raket fart, känner att jag hinner inte riktigt med allt det jag vill och måste göra.

Håller på att rensa, packa, packa, slänga, packa, rensa lite till och köra kartonger och bohag till mitt nya hem. Ska ju bli sambo igen så nu slipper jag bo i kappsäck ;). Det ska bli jätte skönt! Ozzy har under de senaste veckodagarna bott på Pensionat Lugnet. Det blir lite av en 'win-win situation'. Mina föräldrar får massor av extra motion och jag slipper ha dåligt samvete att jag inte hinner med alla 3 just nu.

Men idag efter att jag avslutat dagens flyttjobb, tog jag mig tid att ta en riktig skön och lång promenad med alla tre hundarna. Naturligtvis ingick det lite svampplockning oxå. Det är ju ett fantastiskt kantarell år i år. Hela 10 liter blev dagens fångst.




Närbild på skogens guld!

Så nu ligger det en trött liten labbe valp jämte mig i soffan och de andra 2 har redan hittat sina sovplatser.Det är verkligen härligt att kunna ha med Rosa ute på promenaderna igen. Ser hur hon njuter av att 'jaga runt' lite, och att hon äntligen slipper gå i koppel när de andra hundar springer fritt.

Janis har intagit soffhörnan för en tupplur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar