söndag 27 november 2011

Härliga snöfattiga November!

Jag kan inte annat än jubla när det än så länge bara varit rimfrost i gräset.... Jag vet att branschen jag jobbar i kräver både kyla och snö, bums och NU. Men jag bara njuter av barmarken så länge det varar.
 Nu har jag ju kunnat börjat så smått med Janis apporteringsträning. (Inte så vi regelbundet tränar med någon gång då och då de senaste veckorna.) Det hade jag inte börjat med om hon inte varit så fantastisk följsam och otroligt lydig på inkallning. Iallafall när det inte finns någon störning, så funkar detta till 100 %. Och det är något jag är riktigt glad över och lite imponerad av. Det måste vara medfött tror jag, för jag har inte gjort något annorlunda mot mina tidigare hundar, förutom att hon i princip inte gick i koppel förrän vid 6 månaders ålder. Men nu har vi börjat lite med riktig koppelträning, och sedan förra veckan har vi varit ute och tränat vårat 'tråkfot' på eljusspåret nere i byn. Det är ett fantastiskt fint iordning gjort spår för kommande skidsäsong, men jag hoppas på många snöfattiga veckor framöver ;)


Mitt lilla vildhjärta


Och i helgen lyckades Susanne och Rassla ta ett cert på A prov, så nu har vi väl ännu ett kvitto på att vi inte kan skylla något på uppfödaren utan våra förutsättningarna finns där, så nu har vi något att bita i jag och Janis. En riktigt härlig tid framför oss med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar