söndag 20 november 2011

Sisters in crime.

Då har Ozzy och jag tillbringat ännu en jaktdag i Halmstad, dock inte lika härligt väder denna gång. Dimmigt och blött pga duggregn i princip hela dagen. Apporteringen gick hyfsat bra, vi fick in ett gäng fasaner både under själva drevet och som 'eftersökspatrull'. Det som är så kul och se är när han verkligen börjar jaga med näsan, när poletten äntligen trillar ner. När han följer upp en vittring och svansen går som en propeller. Då är man super nöjd med den stora svarta. Mindre nöjd blir man när han helt plötsligt  får en selektiv hörsel och I N T E hör visselpipan, utan kör på helt egna initiativ.Då är han riktigt billig vill jag lova!

En symbolisk viltparade efter en blöt jaktdag.



Billiga var även det 2 'söta' som var kvar hemma. I sin egna lilla hämnd att de inte fick följa med oss på morgonen, hade de gått bärsärk. Rivit ut och härjat i en diverselåda i hallen. Och naturligtvis hittat min nya, snygga, och dyra vinter pälsmössa som jag har längtat att få ta på mig när kylan sätter in framöver.


Nej, det är inte ett kaninskinn som ligger framför 'systrarna', det är bara delarna som finns kvar av min nya, fina pälsmössa, snyft!

Den är nu  tyvärr ett minne blott och jag får ge mig ut på jakt efter en ny :(

2 kommentarer:

  1. haha....de små flickorna ser dessutom väääääldigt oskyldiga ut :-)

    //Ursula

    SvaraRadera
  2. Låter som om de har haft riktigt roligt på egen hand... Typiskt att det alltid är bästa prylen som "stryker" med... ;o)
    /Annica

    SvaraRadera