fredag 12 oktober 2012

211 ½

Det finns vissa saker som bara inte får försvinna eller som man verkligen borde ha koll på, typ nycklarna, plånboken och VISSELPIPAN!

Kär ägodel på villovägar....
 

Men, men i veckan som gått har jag inte gjort annat än letat efter min kära pipa...
När tusan hade jag den sist? Vart kan jag ha lagt den? I bilen? Den bara ska vara på hallhyllan eller på spishyllan! Näe, det blev till att ta reservpipan, inte samma känsla och ton i den eller är det bara inbillning?!? Har haft min Acme 211½ sedan fina Elvis kom till mig för snart 14 år sen...Jag bara måste hitta den!
Så äntligen, igår kom jag på! Efter promenaden i söndags var det tvångsdusch av Ozzy, han hade badat i ett gyttjedike och avlutade rundan med en liten trevlig (enlig honom iallafall...) "doft-uttring". Så där låg den, på bänken ute i bastun, där jag för tillfället kör hund duschningarna.
Ordningen återställd! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar